DAF 55 Marathon

De 55 blijkt na de introductie eind 1967, begin 1968, zeer geschikt om rallies mee te rijden.
De variomatic zoals die standaard is ingebouwd heeft een sperfunctie dus word de kracht mooi over de wielen verdeeld en zeker wanneer de ondergrond glad en of modderig is.
De 1100cc motor van Renault is een zeer betrouwbare machine, krachtig, eenvoudig van opbouw en vraagt weinig onderhoud.
Na het succes in de London - Sydney Marathon van 1968 komt DAF met een Marathon opvoerset voor wat extra vermogen, deze set blijkt erg in de smaak te vallen bij jongere rijders die zo'n sportief ogende DAF55 best wel zien zitten.
Echt grote rallies zijn er niet gewonnen althans waar het om snelheid ging, lange duur rally's en bergetappes waren de DAF's toch vaak hoog in het klassement te vinden maar een klasse overwinning was standaard voor DAF !

London-Sydney-Marathon 1968
In 1968 schrijft DAF twee wagens in voor zwaarste rally ooit, bij vele spreekt de eerste legendarische London Sydney Marathon nu nog steeds tot de verbeelding, vanaf 24 november t/m 17 december 1968 moest circa 16.000 km worden afgelegd over de meest slechte wegen en door woestijnen.

DAF pakte dit zeer groots aan, de route en auto's werd vooruit grondig getest en tijdens de route werden de equipes gesteund vanuit de lucht.

DAF equipe Rob Slotemaker / Rob Janssen met wagen no. 30 behaalde in deze monsterrit een 17e plaats in het Algemeen klassement.
De equipe David van Lennep / Peter Hissink met wagen no. 69 kende vele tegenslagen maar kwamen toch binnen de tijd aan de finish op een 56e plaats.


Rob Slotemaker – Rob Janssen wagen 30
David van Lennep - Peter Hissink wagen 69




Coupe des Alpes 1968 en 1969


In deze zware Alpen rally heeft DAF keer op keer zijn kwaliteiten bewezen

in 1968 en 1969 werd de equipe
Haxhe - Coolen
1e in het Algemeen klassement voor groep 2 auto's
1e in klassement voor auto's tot 1150cc.




Coupe des Alpes 1968
In de bergen is een DAF zeer snel met zijn duizende mogelijkheden in versnellingen, menig autofabrikant is verrast !









12-Uren van Huy 1969
equipe Haxhe - Delferier 1e in hun klasse tot 1300cc en 2e in het Alg. klassement.

  
Marathon de la Routes 1968

Acropolisrally 1969

De Acropolisrally is zwaar, zeer zwaar, maar DAF heeft na de London-Sydney Marathon veel ervaring op gedaan in zware rallies.

De 1969 editie gaat over zeer slechte wegen en dat kost het team extreem veel lekke banden toch weet equipe Laurent - Marche beslag te leggen op de 3e plaats in het algemeen klassement en 1e in hun klasse, wat een klasse !!!

1968
Marathon de la Routes



86 uur rondes rijden op een van de beruchtste crcuits in Europa en jaarlijks zijn de DAF equipes goed voor de klasse overwinning.

equipe Haxhe - Toussaint - Chavan klasseren zich
1e in klasse tot 1150cc
en 1e in groep-2 Algmeen.


1969
Na het succes in de London-Sydney Marathon krijgt rallymanager Rob Koch in 1969 groen licht van de directie om een nieuwe uitdaging aan te gaan en zij denken daarbij aan de East Adrica Safari Rally.

Aan het einde van dat jaar stellen zij deze 55Marathon ter beschikking aan Aziz Tejpar om de DAF te testen in die lood zware rally, hun ervaring is gebruikt bij de bouw van de 4 auto voor de 19e Safari Rally van 1971.

1e Rally du Bandama 1969

Naim Farhat - Gharis 55M 20e Alg.klassem.
Nadim Farhat - Claudine Farhat 55M uitgevallen


1969 is het enigste jaar tot op heden waarin DAF's deelname en ook het enigste jaar dat wij de naam Farhat tegen komen in rallies.
Of de beide DAF's 55M rallyklaar vanuit Eindhoven naar Ivoorkust zijn verzonden is onbekend.

Rally des Ardennes 1969

equipe Haxhe - Delferier
1e in hun klasse tot 1150cc
en 2e in het Alg. Klassement.


Marathon de la Route 1969
Bill van Coillie - Nestor Schwanen - Christian Delferier


1971 Rallye du Touquet (fr)
Equipe Meylink - Weis behalen een fraaie 28e plaats in deze rallye.Thomas Meylink is werkzaam en woonachtig in Luxenburg, vandaar dit kenteken registratie

1969 Rally Monte Carlo
C.Laurent - J.Marche 1e in hun klasse tot 1150cc



Rally San Remo1969


1969 Int.Rally de 1000 minutes Oostenrijk

Karl Raab - Ernst Binder, deze equipe is al enkele jaren actief in Oostenrijk met DAF, zij reden de 750, de 44 en nu met de 55M en toch is weinig van hen bekend en resultaten zijn helaas ook niet te vinden, wel fraaie foto's.

1969 + 1970   Jos Baars - Hans Baars
De twee heren waren DAF Dealer in Badhoevedorp en erg succesvol in de betrouwbaarheidsritten / Kaartleessport, zij hebben vele overwinning op hun naam staan met de 55M (38-81-GD)

In 1970 wonnen zij de DAF Pienter Pookje Competitie die door de fabriek was opgezet om de autosport met DAF's te stimuleren, de hoofdprijs een mooie rode 55M (de 33-77-PX) die door de fabriek was opgebouwd een ook met deze nieuwe 55M was het team succesvol en reed met regelmaat ook in het buitenland.

de 33-77-PX was een min of meer standaard rallyauto zoals de DAF fabriek ze leverde aan bijvoorbeeld het Residentie Rally Team, ZAV-team en het Limburgia Rallyteam.

links boven : 1969 Evoluon-Luik-Eindhoven
rechts boven : 1969 Sauerlandrally
links onder : 1970 E.L.E-rally 1e Alg.Klassement
rechts onder : 1970 Tulpenrally 22e Alg.Klassement


E.L.E.rally
1969 of 1970


Eind jaren '60 begin '70er jaren was het "Residentie Rally Team" actief met drie 55marathons die op de zelfde opgebouwd waren als de drie 55marathons van het "Limburgia Team".

Op de foto equipe Wout van Reenen - Jaap Boender tijdens een van de trajecten in de Ardennen.
Helaas zijn uit die periode geen bijzonderheden of uitslagen bekend, althans niet op internet.



foto ingezonden door Wout van Reenen
1970 Int.Rally de 1000 minutes Oostenrijk
Karl Raab - Ernst Binder

Tulpen Rally 1969
In de Tulpen rally behaalde DAF wisselende successen.
In 1969 was er succes, 3 auto in de top 10 op de 4e, 5e en 7e plaats.



Dat er ook met een 55stationcar in Marathon uitvoering goed gereden kan worden bewezen Jo Jochems - Hans-Peter Barth in de '69 Tulpenrally, vreemd genoeg staan zij niet vermeld in het klassement en ook niet op de uitvallerslijst.

International Scottish Rally 1969
Rijder en navigator onbekend.

Tour de France L'Automobile 1970

Tulpen Rally 1970


10 DAF equipe aan de start van deze Tulpenrally.
3 equipes vallen uit wegens diverse storingen.
Gatsonides - Buwalda klasseren zich als 11e algemeen
direct gevolgd door Luijbregts - Luijbregts op de 12e plaats.

18e
East Africa Safari Rally
1970




Aziz Tejpar - Natu Vadgama
rijden de lood zware 5000km uit maar worden gediskwalificeerd omdat zij 2 minuten tijd overschrijden.

Ondanks de diskwalificatie toch opluchting bij het team, deze rally (test) levert een schat aan informatie en ervaringen op die gebruikt kunnen en zullen worden voor het project van 1971 waar DAF niet minder dan 4 ervaren teams zal gaan inzetten.

Rally Monte Carlo 1970
Laurent - Marche 1e in klasse tot 1150cc
Dolk - Klein 2e in klasse tot 1100cc






C.Laurent - J.Marche opnieuw 1e in hun klasse tot 1150cc



Marathon de la Route 1971
Haxhe - Toussaint - Bertinchamps
Luybreghs - Gastonides - de Jong
Delferrier - Marche - Delettre

1e in klasse tot 1150cc +
1e in klasse tot 1300cc +
3e Algemeen klassement +
1e Merkenteamprijs


TAP Rally 1971
Wim en Kees Luijbregts op nieuw klassewinnaar en 9e in het algemeen klassement.
Laurent-Marche moeten de strijd opgeven met variomatic problemen.

Tour de France l'Automobile 1971
Claude Laurent - Jacques Marche in een prive auto van Laurent.


Rallye du Petrole 1971
Laurent - Dyon naar een fraaie en solide 2e plaats in het algemeen klassement
 

East African Safari 1971
Jean-Louie Haxhe
Christian Delferier

Claude Laurent
Jacques Marche

Aziz Tejpar
Natu Vadgama

Wim Luijbregts
Kees Luijbregts

Daf heeft bare omstandigheden nooit geschuwd, men zocht ze juist op, alleen de topsnelheid lag te laag om in grote en zware rallies een rol van betekenis te kunnen spelen.
Maar met de know-how van de London-Sydney Marathon, de rally du Maroc en de Monte Carlo rally durfde het team aan om in de East African Safarirally te stappen.
De voorbereidingen waren al twee jaar eerder begonnen met het ter beschikking stellen van een 55 aan de lokale rallyrijders, A.Tejpar - N. Vadgama, om meer inzicht te krijgen waaraan een rallywagen in Afrika zou moeten voldoen om de rally überhaupt te kunnen uitrijden want de East African Safarirally zo als die toen was behoorde tot de zwaarste rallies voor auto's en berijders.



4 auto werden volledig aangepast aan de omstandigheden, de bodemvrijheid werd verhoogd om vooral niet in de diepe sporen en kuilen vast te komen staan, tevens had men een voorziening getroffen op de achterbumper waar de navigator op kon staan en zich vasthouden om zo meer gewicht op de achteras te brengen voor meer grip.

Motor en variomatic werden volledig beschermd door een dikke aluminium bodemplaat voor het geval de auto toch in een zeer diepe kuil kwam te staan.
De koeling van motor en variomatic werd aangepast i.v.m de hoge temperaturen in Afrika, de verlichting werd hoger geplaatst om minder risico te hebben dat deze verloren zouden gaan op die slechte wegen of door een aanrijding met de los lopende dieren in die landen en uiteraard werden grof profielbanden gemonteerd voor meer grip in het terrein.
Het motorvermogen bedroeg 70pk en daarmee behoorde DAF tot lichtste wagens die deelname aan deze monsterrally.

Voor de service onderweg had het DAF Team lokaal 4 Peugeot 404stationcars gehuurd waarmee de monteurs redelijk snel op de plaats konden komen ter assistentie en om gewicht te besparen werden de wedstrijdauto's minimaal van reserve onderdelen voorzien en bleven zij in blokken van 2 rijden.

De rally was dit jaar extreem zwaar voor DAF, door de droogte kwam de gemiddelde snelheid erg hoog te liggen en moesten er risico's worden genomen om bij te blijven, helaas vielen 3 equipes uit door technische problemen en ongevallen alleen de zeer ervaren rijder Claude Laurent bracht zijn daf, ook niet helemaal ongeschonden, aan de finish en behaalde een 33e plaats in het algemeen klassement.




 


Coupes des Alpes 1971
C.Laurent - J. Marche 1e in klasse tot 1300cc
Creterium des Cevennes 1971
Claude Laurent - Jacques Marche

Tulpenrally 1971  Jos Baars en Hans Baars in actie tijdens een proef op het Kartcircuit van Driebergen.
    
Rally du Maroc 1971
Met de 55 ging DAF het zware rallywerk zeker niet uit de weg, men zocht het juist op.
Hoe slechter de wegen en hoe zwaarder het terrein hoe lager de gemiddelde snelheid ligt des te meer kans had het DAF Team om te bewijzen hoe sterk en betrouwbaar de variomatic feitelijk wel was.
Dat je met een variomatic echt wel vast kunt komen te staan en veel tijdverlies oploopt bewijst een van deze foto's.





Rally van Zweden 1971
Laurent - Marche 1e in klasse en 38e in algemeen klassement
De DAF55M hier in zijn element tijdens een klassementsproef op een kunst ijsbaan



Hessen Rally 1972
Pierre Driessen-Gerard Haanen
Limburgia Rallyteam.

Ronde Cevenole 1972
Claude Laurent op snelheid tijdens een van de klassementsproeven.
Rally van Monte Carlo 1972
Groot succes voor beide DAF equipes !

Laurent - Marche en Luijbregts - Luijbregts worden niet alleen 1e en 2e in hun klasse tot 1150cc maar behalen ook nog eens de 18e en 22e plaats in het algemeen klassement van deze vermaarde winterrally, Equipe Meylink - Frantz die vanuit Frankfurt waren gestart moesten helaas de strijd staken.

Het resultaat van Laurent - Marche is in 2008 aanleiding om een exact schaalmodel uit te brengen.












Tour de Belgique 1972

De coupe uitvoering is net als de stationwagen uitvoering niet veel gebruikt in de rallysport, er zijn er wel een paar als circuitauto opgebouwd en ingezet, de rallywagen hier is dan ook een prive inschrijving maar wie de eigenaar van de coupe is is ons onbekend.

Jean-Louis Haxhe - Rene Tricot behalen in een sterk veld met vooral snellere rallywagen de 4e plaats in het Algemeen klassement.

De rally trekt kris kras door Belgie en kent een grote hoeveelheid proeven op afgesloten wegen en circuits, de snelheid ligt behoorlijk hoog maar alle proeven en trajecten dienen als regelmatigeidsproef te worden gereden en dat is het team uitstekend gelukt !.


TAP-rally Portugal 1972
Wim en Kees Luijbregts komen bijna los van de weg tijdens een klassementsproef in de bossen bij Aveiro.

12-Heures de L'Est 1972
equipe onbekend.
RAC Rally Engeland 1972
Tim Beal in zijn prive 55Marathon
helaas geen resultaat bekend.



Hubertusrally 1972
Jos Baars - Hans Baars

1972 Neige et Glace
C.Laurent - Delferier   10e in het Internationale Algemeen klassement

1972 Rally of Wales    Gatsonidus - Buwalda 31e Algemeen klassement

1972 Rally du Maroc

1973 K.A.K.Rallyt Sweden

Laurent - Marche behalen een klasse overwinning maar kunnen absoluut niet op tegen de lokale rijders maar tijdens de regelmatigheidproef op de ijsbaan weten zij behoorlijk tijd winst te boeken.

De DAF bleek ook in het hoge noorden geen problemen te hebben met de extreme temperaturen en vooral Laurent voelt zich wel thuis in de sneeuw.

TAP Rally 1973
STAR Rally 1972

1973 Int. Rally Infernal
Rally in zuid Frankrijk over het meest slechte terrein dat zij konden vinden, 4WDrive was alleen nog bij vrachtwagens en jeep achtige auto's bekend dus was het ploeteren en modderen voor de deelnemers.
Dat een DAF55stc ook hier in zijn element is bewijzen Zaganelli - Bellot, zij worden 3e in hun klasse.


1973 Serre Chevalier
Op de foto Wim Luijbregts in actie op het circuit Serre Chevalier, de thuis basis van Claude Laurent en waar
tot op heden nog steeds evenementen voor en met DAF's worden eorganiseerd.


Slalom des Jonquilles (B) 1974
Over slalom in de '70 er jaren is weinig bekend, zelden komt er iets naar boven zo ook deze foto waarop de heer Vanthielen in actie is.
Van de slalom is bekend dat hij zich als 9e klasseerde in Grp-1 / klasse-1.


National Dukeriesrally (GB)
1973 of 1974


Helaas minder bekend is dat er in Engeland een dames equipe actief was met een 55M in groep-1 uitvoering.
Op bijgaande foto Sandy Lowson - Gounda Carnie in actie in de Dukeriesrally.

Van de dames zijn geen resultaten bekend

Tulpenrally 1974
Rene Leyds - Willem Geuzenbroek met een 55Mstationcar 12e algemeen

1974 Kempenrally
Rene Leyds - Bruno van Traa behalen met de stationcar de klasseoverwinning
BAC-rally 1975
Ton Koster - Henk van de Boom


Rallynavigator Bruno van Traa

Als navigator heeft Bruno van Traa een lange staat van dienst met ondermeer bekende namen als Jan van de Marle en Henk van der Lee in diverse snelle auto's maar heeft ook 3 tot 4 jaar als navigator in het GULF-STAR Team in DAF's naast ondermeer Han Tjan zijn sporen verdient en bijgedragen aan het succes van het GULF-STAR Team en de DAF als rallywagen.

De foto's in deze alinea is zijn bijdrage uit de privé collectie, helaas zonder de bijbehorende uitslagen of bijzonderheden.
TAP Rally 1970


SLS Rally 1970


SLS Rally 1971


Boucles de Spa 1972  Met Han Tjan 12e in het algemeenklassement.
Ieper Rally 1971
Met Han Tjan 2e in klasse tot 1150cc.
Welch Rally 1972
Met Han Tjan 57e in het algemeenklassement.
Ieper Rally 1971


Succes volle DAF equipe in Zwitserland
De Zwitserse DAF Dealer Franz AG in Zûrich is de hoofdsponsor van J. Scherrer - F Wûthrich die in de jaren 1971 en 1972 diverse successen boekte in Slaloms, Regelmatigheidswedtrijden, Rallies en Heuvelklims in zijn door DAF Eindhoven opgebouwde 55M group-2

Na ieder sportief succes verstuurde Franz AG een soort nieuwsbrief rond met als kop "DAF Verkaufs Monution" en deze waren dan of in het Duits of het Frans naargelang de regio waarin deze toegezonden werd, in die nieuwsbrieven werden ook de successen van Laurent-Marche en de Gebr. Luijbregts vermeld.

Ondanks die berichten hebben wij helaas maar weinig kunnen traceren over deze equipe, de foto's zijn hier samen gebracht en de resultaten staan op de successenpagina.


Met dank aan Ad van Geel, DAF Museum Eindhoven.

Duitse equipes 1970 + 1971

Hans Gunter Olschewski verkocht als DAF dealer ook rally en raceparts en reed races met een 55Mcoupe grp-2

en daar was ook een heer Geller met een 55M grp-2 actief in races

Veel minder is er bekend over de Duitse rally equipes die met een 55M deelname aan de ADAC Rallycup in die jaren:
Bernd Schwebel - Michael Weidenbusch,
Helmut Lerche - Erich Frohlingsdorf,
Helmet Lerche - Peter Buschman
Wilhelm Miebach - Klaus von Barby

Genoemde 3 eqipes hebben deelgenomen aan de 23e en 24e editie van de ADAC-Rallye Stuttgart-Lyon-Charbonnieres en dat zij beide jaren allemaal uitvielen met technische problemen.

De ADAC Dreilanderfahrt zou door een DAF equipe gewonnen zijn, mogelijk dat equipe Lerche-Buschman toen 1e in het algemeen klassement geworden zijn ?.


Van de hier getoonde foto's is niet bekend wie het zijn of tijdens welke rally deze werden genomen.



1972 Tour de L'Aisne (Fr).
Mooie standaard 55M van equipe Louis-Michel Blutte - Bernard Bens, helaas alleen deze foto's en een kranteartikel ter beschikking verder niets te vinden over deze mensen.


 Roger Munda   (B)

In 1975 is de jonge maar talent volle
Roger Munda actief in een 55M.
Helaas is over zijn behaalde resultaten
weinig bekend maar in 1976 maakte hij
de overstap naar een DAF66M en nog weer
later komen we hem veelvuldig in Porsche tegen.
Foto's van zolder.

Via Wim Tarveirne uit Belgie ontving ik deze mooie actie foto's van Eddy Fauvert   (B) in een 55Marathon.

Eddy Fauvert was in de jaren '70 dealer voor DAF en Volvo in Ieper en een regelmatige deelnemer aan lokale autorallies.

Helaas kunnen geen bijzonderheden bij de foto's vermeld worden, maar duidelijk blijkt dat er stevig werd gereden en de wegligging van de DAF aardig beproeft is.









Didier Schoon
( Frankrijk 1972 t/m +/- 1974 )

op facebook maakt Willem Coopman de lezers attent op deze franse rallyrijder die met een 55M (gordini) deelnam aan slalom's, heuvelklims, sprintrallies en rallies, na de 55 kwam een 66 weer later een Volvo66 en als laatste een Volvo340 met schakelbak.

Hier een aantal foto's van Didier Schoon die op facebook te zien zijn.

Kijk ook op de pagina 66M voor de jaren dat Didier Schoon met een 66M actief was.



Georges Hugueny
( Frankrijk 1974 + 1975 )

Tijdens de Coupe Glacée DAF op het circuit van Serre Chevalier is Georges Hugueny een van de deelnemers met een DAF66.
Nu een half jaar later blijkt Georges begin jaren '70 met een 55 actief te zijn geweest met navigator P.Puget en Lagarde waarvan hier het bewijs dat door hem zelf werd geleverd.

De 55M was redelijk standaard, de motor was 1108cc maar voorzien van 2 Weber carburateurs en werden diverse adviezen van de Luijbregts Competitie verwerkt om de auto sneller en betrouwbaarder te maken en kwam de motor uiteindelijk tot circa 70pk vermogen.

Helaas kunnen wij vanuit die periode nog geen uitslagen verwerken, wellicht dat die nog worden toegezonden.
Rallye du Monte-Blanc 1974  met P.Puget als navigator

Rallye de la Chataigne 1974


Criterium des Cevennes 1975   met Lagarde als navigator


Rallye du Lyonnais 1974

Mon. Dominique Laurent
( Frankrijk 1973 tot heden )

Een ieder die de rally activiteiten van DAF in het verleden volgden en nu ook deze website volgt komen de namen van het echtpaar Claude en Dominique Laurent bekend voor, Claude Laurent beroepsmatig en zijn vrouw heeft ook diverse rallies met DAF gereden en samen hebben zij met hun bekende rode 1300Marathon ettelijke duizenden rallykilometers gereden.

Al enkele jaren rijden er tijdens de Coupe Glacee DAF diverse personen mee met de achternaam Laurent, veelal familie, maar er blijkt een persoon te rijden die wel de achternaam draagt maar geen familie is en toch de zelfde passies heeft, DAF en rallies, en daarvan hier het foto bewijs.

De passie voor DAF moet al vroeg in de jaren "70 begonnen zijn toen zijn vader een DAF750 voor hem kocht en waarmee hij diverse stunts heeft uitgehaald.
Wat later kwam de 44 als opvolger van de 750 en ook de belangstelling voor de rallysport, de 44 werd qua uiterlijk wat aangepast.




Het is 1972 als er een echte 55M kan worden aangeschaft en deze volledig rallyklaar gemaakt kan worden en er daadwerkelijk rallies gereden gaan worden.
Deelname beperkt zich dan tot rallies en autoslalom in de regio Lyon waar ook zijn thuisbasis is.





Met de rode 55Marathon is zeker tot en met 1981 gereden.

Dominique Laurent blijft merk trouw, de 55M word vervangen door een 66Marathon en weer later komt er een Volvo340 Grp-2.

Nog steeds is Dominique actief in de rallysport maar dan met andere merken en toch, 1x per jaar komt hij toch weer in een DAF naar Serre Chevalier en beleeft weer volop plezier aan het variomatisch rijden.


Op de pagina 66Marathon een foto verslag van zijn activiteiten met de 66Marathon,


Jan de Winter met een 55M actief in 1976 en 1977
Wij volgen op internet diverse Blogs, Websites, Twitter en Faceboek pagina's dan wel eenmalige plaatsingen over het verleden en vooral dat wat onze belangstelling heeft "Rally DAF's" en dan blijkt dat kinderen wat foto's hebben gevonden uit de periode dat hun vader daarin actief was en plaatsen dit in dit geval op Faceboek.

Aad de Winter heeft onderstaande foto's gevonden en geplaatst die laten zien dat zijn vader Jan de Winter in de periode 1976 en 1977 over een 55M beschikte waarmee diverse rallies werden verreden.
De 7 hier geplaatste foto's zouden zijn gemaakt tijdens de AMAC-rally, ELE-rally, Limburgiarally en de 26e Tulpenrally van 1977 en alleen uit deze rally hebben wij de informatie dat (Jan) J. de Winter - M.A. Visser 20e in het Nationale Klassement zouden zijn geworden.
Wij hopen dat Aad de Winter meer info over de activiteiten van zijn vader terug kan vinden en ons daarover wil berichten.




  


  


Hier nog een zes tal foto's van Belgische en Nederlandse DAF equipes waarvan de eerste 5 gemaakt zouden zijn tijdens de Ster der Maasvallei Rally in België in 1979 en een onbekende rally uit die zelfde periode.

De foto's werden gepubliceerd op de faceboekpagina van Rallysport in Vlaams Brabant en hoewel Freddy Hostie zijn archief toch goed op orde heeft weet ook hij niet exact tijdens welke rally de foto's zijn genomen en wie de equipes zijn, maar het zijn toch wel fraaie plaatjes, bedankt Freddy !








Alvaro Ambivero
In Italië actief geweest vanaf +/- 1970 tot 1978-'79
Heeft gereden met DAF55M - DAF66M - Volvo66 en Volvo340 .



Alvaro was in die tijd aangesloten bij de Padova Corse en vooral actief in de regionale rallies en heeft slechts een klein aantal nationale rallies verreden voor het Italiaanskampioenschap.

Op deze pagina tonen wij de verkregen info over zijn periode met de DAF55M


Zover nu bekend heeft Alvaro met de 55M deelgenomen aan de
Rally dell'Isola d'Elba van 1971 + 1973 + 1974.
In deze periode was de heer Cecchetti zijn vaste navigator en zijn slechts 2 resultaten bekend,
1971 - Uitgevallen met een gebroken achteras.
1974 - 1e in zijn klasse 2/2 en 35e Algemeen.


Van zijn deelname aan de Coppa Della Favera,   Rally Campagnola en de   Elecar Rally in de periode zijn geen resultaten meer bekend slechts nog enkele foto's, tijdens een inbraak in zijn woning destijds is nagenoeg alles verdwenen, de foto's in ons archief zijn voor het merendeel afkomstig van zijn familieleden en vrienden.




startnummer 143    Rally d'Elba 1974
startnummer 98    Rally Campagnola 1974
startnummer 178    Rally d'Elba 1973




Kijk voor de activiteiten met de DAF66M + Volvo66 op onze pagina 66Marathon